.

Inzet van sociale media: van 1 naar 13.413 lezers

Ben je al aanwezig op sociale media als LinkedIn of Facebook en dan je er weinig mee? Dan kun je wellicht met relatief weinig inspanningen toch al beginnen met een goed communicatiebeleid.

Dit VRT bericht van VOKA werd op LinkedIn gedeeld en werd door 13.413 mensen in hun feed gezien, 50 mensen hebben het geliked en 21 mensen hebben er een commentaar op gegeven.

In mijn eigen netwerk zitten geen 10.000 mensen. Het bereik komt volledig dankzij de 71 mensen die een commentaar op het bericht hebben gegeven of gedeeld hebben. Het bericht verscheen wellicht ook in hun feed.

Je kunt uiteraard ook een eigen artikel van je blog verspreiden.

Het belang van sociale media

Net omdat je een bericht deelt of er een zinnige commentaar op geeft, gaan mensen uit je netwerk je naam, foto en tekst een paar seconden zien en even aan je denken. Koekoek, hier ben ik.

Begin voor jezelf na te gaan welk type berichten goed scoren op sociale media zodanig dat je van je netwerk je ambassadeurs kunt maken. Met andere woorden: mensen die jouw organisatie al kennen, gaan over je stoefen. Een betere mond tot mond reclame kun je voor jezelf niet wensen, toch?

Als je commerciële boodschappen post met tal van promoties en kortingen, zul je merken dat je berichten nauwelijks gedeeld worden. Je netwerk heeft dan wellicht geen goesting om jouw promoties aan hun collega’s, leveranciers en klanten te verspreiden.

Welke sociale media passen best bij jou?

In functie van je sector, activiteit en historiek wordt er nagegaan welke sociale mediakanalen voor jou het meest interessant zijn. Dit kan gaan van Linkedin, Facebook, Youtube, Pinterest, etc

Ontdek jouw social media kansen,

vraag je gratis gesprek

Bel mij nu op 0486 329 020 of mail je vraag hieronder naar me toe

8 + 10 =